1. W szkole działa samorząd uczniowski, którego tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
2. Organy samorządu uczniowskiego są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
3. Samorząd uczniowski może przedstawiać wnioski i opinie radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi szkoły we wszystkich sprawach szkoły, a w szczególności w sprawach dotyczących podstawowych praw uczniów.
4. Samorząd uczniowski ma prawo do:
- zapoznania się ze szkolnym Programem Profilaktyczno-Wychowawczym;
- organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością zaspokajania własnych zainteresowań;
- jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;
- redagowania i wydawania gazety szkolnej oraz emitowania audycji przez radiowęzeł;
- organizowania działalności kulturalnej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnym i szkoły w porozumieniu z dyrektorem zespołu szkół;
- wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekun a samorządu uczniowskiego;
- opiniowania wniosku rady pedagogicznej o skreślenie ucznia z listy uczniów;
- przedstawienia radzie pedagogicznej propozycji składu osobowego pocztu sztandarowego szkoły;
- zgłaszania propozycji zmiany dotyczących organizacji i funkcjonowania szkoły,
- utworzenia w szkole rady wolontariatu, podejmowania działań na zasadzie wolontariatu i akcji charytatywnych.
5. Szczegółowe zasady działalności samorządu uczniowskiego określa regulamin samorządu uczniowskiego.